15 października 2013

Rozjaśnianie włosów naturalnymi sposobami.

Raz mam ochotę na farbowanie na brąz, raz na rozjaśnianie. Na szczęście nigdy nie robię ani jednego ani drugiego ;) Ale.. ostatnio sporo czytałam o rozjaśnianiu włosów naturalnymi sposobami bo aktualnie ubzdurały mi się jaśniutkie włosy o ciepłym odcieniu. Wiadomo, że białych włosów naturalnymi sposobami nie osiągnę, ale może chociaż troszeczkę uda mi się je rozjaśnić.

Aktualnie używam tego sposobu :


Płukanka z rumianku 



Zalewam 3 torebki rumianku dwoma litrami wody i przykrywam na 10-15. Czekam aż ostygnie i po myciu oraz masce/odżywce płukam nią włosy. 

Jaki efekt? Co do rozjaśnienia to narazie żaden (stosowałam dopiero 3 razy). Niestety włosy stały się troszkę suche, ale jak troszkę się rozjaśnią zajmę się nawilżaniem. Zamierzam zwiększyć ilość torebek do 2 na litr.


Drugą opcją jest :

Płukanka z rabarbaru




Garść korzeni rabarbaru należy zagotować w 0,5 litra wody i odstawić na 20 min. Stosować tak jak w przypadku płukanki z rumianku. 
Zamierzam wypróbować, ale napewno nie w najbliższym czasie ;)


Płukanka z cytryny


Wyciskamy sok z dwóch cytryn do 0,5 litra wody i taką mieszanką wykonujemy ostatnie płukanie. 

Po rumianku muszę spróbować ;)


Są to najszybsze, najtańsze i najprostsze sposoby, które większości w Was są już znane. O troszkę bardziej skomplikowanych napisze innym razem ;)



14 komentarzy:

  1. Mi włosy rozjaśniła maska, która w składzie miała miód ;D A jestem brunetką! Odcień włosów pod światło był złoty. Tzn.. nie przepadam za takim właśnie odcieniem u siebie, ale jeżeli komuś zależy na takim efekcie, to miód zdecydowanie polecam, maskę miałam na włosach chyba z 12 razy ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja słyszałam by do tej płukanki cytrynowej dodawać jeszcze kieliszek wódki, ale czy to działa nie wiem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj nigdy w życiu bym tego nie spóbowała..

      Usuń
  3. ja to już chyba nie wierzę w naturalne rozjaśnienie... mnie niestety nic nie pomaga :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że u mnie będzie inaczej..

      Usuń
  4. ja niestety rozjasniam farba :( niestety naturalny kolor mam do bani :(
    obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czasami też funduję włosom płukanki. Jak dotąd robiłam płukankę z rumianku i z cytryny :)
    Rozjaśnienia nie zauważyłam, ponieważ nie stosuję ich jakoś regularnie..

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi to chyba tylko farbowanie by pomogło ;c
    http://vogueholiczka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Rumianek nie rozjaśnił mi moich blond włosów, ale je rozświetlił :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi mama zawsze myła włosy szamponem bambino rumiankowym i miałam świetliste włoski ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba muszę spróbować rumianku i cytryny :) Co do odcienia polecam srebrzyk - nie rozjaśnia ale nadaje chłodniejszy kolor przez co blond wydaje się nieco jaśniejszy :)
    Czekam na więcej informacji! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie nie chce mieć chłodnego odcienia..ale w ostateczności mogę spróbować ;)

      Usuń
  10. O właściwościach rumianku wiedziałam :) I wiem, że działa ;]

    OdpowiedzUsuń